Vi bruger læringsstile til at variere undervisningen
Forskning om indlæring viser, at alle lærer forskelligt! Derfor tester vi elevens læringsstil inden forløbets start og forsøger at inddrage den i undervisningen bedst muligt. Vi tager afsæt i den skandinaviske læringsstilsmodel, som er en pædagogisk tilgang, der bruges til at variere undervisningen efter den enkeltes behov. Dét kalder vi skræddersyet lektiehjælp.
Svend Erik Schmidt er ekspert i læringsstile og tilbyder vores mentorer undervisning som et led i vores interne uddannelse, MentorUddannelsen. Mentorerne tilbydes desuden også en række mikrokurser inden for blandt andet læring, formidling og særlige udfordringer såsom ADHD og ordblindhed igennem MentorAkademiet.

De fire læringsstile
Den lille forskel, der skaber stor faglig fremgangDet visuelt orienterede barn lærer bedst ved at få nyt stof illustreret og vist
Det auditivt orienterede barn lærer bedst ved at få nyt stof forklaret mundtligt
Det taktilt orienterede barn lærer bedst ved at bruge sine hænder og røre ved materialet
Det kinæstetisk orienterede barn lærer bedst ved at bevæge sig og foretrækker at bruge alle sanserne

MentorAkademiet
- forskningsbaseret videreudvikling
Hos MentorDanmark bruger vi mange forskellige pædagogiske tilgange, som er formidlet af forskere og eksperter inden for områder som pædagogik, ordblindhed og ADHD. Vi gør stor brug af de pædagogiske tilgange, fordi de bidrager til et så skræddersyet mentorforløb som muligt.
Vi er bekendt med, at der i forskermiljøet er både fortalere og kritikere af eksempelvis læringsstile, men hos MentorDanmark bruges den Skandinaviske variant af Dunn og Dunns mode, som er udviklet af professor Lena Boström og Svend Erik Schmidt (læs evt. mere her). Vi bruger primært læringsstile som inspiration til variation i undervisningen, og netop variation er nøgleordet hos os - undervisning skal nemlig aldrig blive ensformig og kedelig.